I vegeteriánské grilování je zábava!

Rady & tipy 13. 5. 2018

Rozhodli jste se omezit konzumaci masa anebo si jen chcete ozvláštnit letošní grilovačku? Vegetariánské variace na gril vás určitě inspirují. A jestli jste zvyklí jen na grilování masa, budete překvapeni, co všechno se dá ze zeleniny a sýrů na grilu vymyslet. „Snažíme se reagovat na příchod grilovací sezóny přípravou různých gril mixů, které zákazníkovi ušetří práci,“ komentuje Vojta Havránek ze společnosti Titibit. „Ty obsahují rozmanité kombinace oblíbených zelenin na gril jako jsou cukety, lilek, rajčata, papriky, žampiony, různé cibule, chilli, byliny, apod. V sezóně jsme schopni dodat třeba i bedly a stále větší oblibě se těší velké hnědé žampióny portobello, které se plní různými sýry a bylinkami“, dodává.

I vegeteriánské grilování je zábava!

Jak na ovoce a zeleninu

Pokud grilujete maso a jídlo pro vegetariány na jednom grilu, ujistěte se, že se navzájem nedotýkají. Důkladně gril očistěte, než na něj položíte nemasité dobroty anebo si gril rozdělte na dvě poloviny.

Jestliže grilujete jen ovoce a zeleninu, stačí gril rozpálit. Pokud ale chcete připravit i vegetariánské náhražky klasických masitých pokrmů, pozorně si přečtěte návod a zjistěte, jestli se vůbec grilovat mohou. Kromě zeleninových kombinací, můžete ugrilovat i některé sýry. Skvělý je třeba halloumi nebo provolone.

5 vegetariánských kousků na gril

  • Ananas

Oblíbené ovoce, které je grilované chutné nejen samotné ale i posypané cukrem a skořicí. Jestli si rádi pochutnáte i na kvalitním grilovaném mase, pomůže vám s jeho trávením v ananasu obsažený enzym bromelin.

  • Portobello

Jednoduše potřete olivovým olejem a ugrilujte místo burgerů. Můžete také odstranit nožku houby a naplnit ji ořechy, bylinkami a zeleninovou směsí. Pak ale grilujte jen z jedné strany, aby se směs nevysypala.

  • Batáty

Zde se fantazii meze nekladou. Jdou předpéci v troubě, zabalit do alobalu, nakrájet na plátky, potřít různými omáčkami, ozdobit bylinkami, zkrátka na co budete mít zrovna chuť.

  • Chřest

Ideální pro první grilování, kdy je ještě k sehnání čerstvý. Vyberte si, který máte raději a nezapomeňte odstranit dřevnaté konce. Abyste zabránili propadnutí do žhavého uhlí, napíchněte chřest na špíz.

  • Meloun

Cantaloupe je skvělý jako předkrm v kombinaci s mozzarellou, rajčaty, mátou a bazalkou. Variace na caprese je také výborná s klasickým melounem, fetou, oregánem a rukolou.

Bimi brokolice, barevné baby cukety, žampióny, lilek, papriky a další oblíbenci grilu se dají také přidat do kuskusu, quinoy, salátů nebo do sendvičů.

Nezapomeňte na koření

„Neměli bychom zapomínat ani na kvalitní koření. Čerstvá kurkuma je výborná do marinád na kuřecí maso a zelený pepř je skvělý k dochucení grilovaného hovězího,“ radí Vojta Havránek. „U bylin spojených s grilováním zažívá růst saturejka a citronový tymián. Obecně je příchod tepla a grilování propojen s růstem konzumace bylin, protože ke grilovanému masu (nejvíce se používá tymián, rozmarýn) se dělají i saláty (bazalka, meduňka). My jsme pro tuto sezónu připravili směsi bylinek na grilování, které na trh uvádíme pod názvem BBQ bunches. Plánujeme i různé novinky vhodné zejména pro koktejly, jako je například jahodová a čokoládová máta“, dodává.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji