Nastartujte své tělo na jaro s vitaminy a minerály z přírodních zdrojů

Rady & tipy 11. 2. 2017

Bez dostatečného množství čerstvě vymačkané šťávy z pomerančů či grepů si neumíme představit pořádnou snídani. Citrusové plody jsou nedílnou součástí většiny nejznámějších koktejlů, domácí limonády by bez nich ztratily glanc a kachna na pomerančích by nebyla vyhlášenou lahůdkou. Díky vysokému obsahu minerálních látek a vody pomáhají dokonce při kocovině. 

Nastartujte své tělo na jaro s vitaminy a minerály z přírodních zdrojů

Foto: 123rf.com

Obsahují také vitamín A, B, vápník, draslík, hořčík a fosfor

Češi spotřebují v průměru až 12 kilogramů citrusových plodů na osobu ročně. Nejoblíbenější jsou pomeranče, mandarinky a citrony. V zimě se prodá více pomela, v létě naopak osvěžujících limetek. To, že citrusy obsahují vitamin C, ví snad každý. Kromě toho je v nich ale i značné množství vitaminu A, celá řada vitaminů skupiny B a také vápník, draslík, hořčík a fosfor. Protože většinu plodu tvoří voda, přispívají také k dostatečné hydrataci organizmu. Našemu tělu pomáhají v boji proti bakteriím a virům, snižují krevní tlak i hladinu cholesterolu a celkově pročišťují organizmus.

Do poslední kapky

Pokud se rozhodnete dostat z citrusů co nejvíce blahodárné šťávy, určitě se budou hodit pomocníci v podobě šikovných kuchyňských spotřebičů. Většina plodů si totiž poslední kapky šťávy pečlivě střeží a získat je není tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo.  

Za den byste pak měli takto vypít šťávu z jednoho citronu. „Nepijte ji však rychle. Každý hlt chvíli převalujte v ústech, aby se tekutina promísila se slinami a došlo pak k lepšímu strávení. Při rychlém vypití bude šťáva kvasit v žaludku,“ varuje odborník Martin Škába s tím, že takto do svého organismu dostanete obrovské množství vitamínů a minerálů.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji