Nepodceňujte pitný režim!

Rady & tipy 22. 11. 2017

Pitný režim se skloňuje všemi pády. Odevšad slyšíme, že je nutné dostatečně pít. A je to pravda. Vždyť tělo dospělých tvoří voda z 50 %, u dětí to je dokonce 70 – 80 %. V létě nás trápí žízeň, která nám pitný režim připomíná. Přitom i v zimě se voda z těla odpařuje a ztrácí se obyčejným dýcháním. Co tedy máme pít?

Nepodceňujte pitný režim!

Voda je základ

Bez ohledu na roční období by měla být u dospělých i dětí základem pitného režimu obyčejná voda (klidně z kohoutku), popřípadě slabě mineralizované vody, ovocné čaje, slabší černé a zelené čaje. Jen u výběru minerálek pozor, protože ne všechny se hodí pro běžné pití. V některých je příliš mnoho minerálních látek – údaj o celkovém obsahu rozpuštěných látek najdete na etiketě a neměl by být vyšší než 250 mg/l.

7 tipů pro dospělé i děti od odborníků Vím, co jím a piju

  1. Nečekejte, až přijde žízeň. Zkuste pít v průběhu celého dne, aby u vás nedocházelo k dehydrataci.
  2. 7 sklenic denně není přeci vůbec moc! Vymyslete si svůj vlastní systém a mějte pitný režim pod kontrolou.
  3. Plátek citronu, pomeranče či grepu vodu příjemně osvěží. V sychravém podzimním počasí je můžete zalít horkou vodou.
  4. Kostky zamrazeného džusu vhozené do perlivé vody vypadají moc hezky a voda pak chutná ještě líp!
  5. Cítíte se unaveni? Bolí vás hlava? Nesahejte hned po prášku a nejprve se pořádně napijte.
  6. Do pitného režimu patří i bylinné čaje. Pijte ho ale maximálně 3 šálky denně a druhy po 14 dnech střídejte. Při výběru je přitom důležité přihlédnout k aktuálnímu stavu. Přece jen se jedná o léčivky!
  7. 100% džus obsahuje stejně cukru jako limonáda. Proto je lepší ho ředit vodou a v pitném režimu by měl být, stejně jako limonáda, jen doplňkem. Jinak může vézt nejen ke vzniku obezity, ale také zubního kazu (ten je strašákem nejen pro děti).

Nevíte, jak děti přesvědčit, že voda je lepší než limonáda? Pomůže vám s tím video, které v rámci projektu Fandíme zdraví připravila pro školáky iniciativa Vím, co jím a piju: https://youtu.be/meROoYJC52w.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji