Prý se v létě dobře hubne. Dokážeme vám, že to není pravda!

Rady & tipy 31. 10. 2017

Letní čas je prý jako stvořený k hubnutí. Motivace nám nechybí – nechtěné špíčky už nemůžeme schovávat pod vrstvami oblečení a chceme se předvést v nových plavkách. Údajně jíme méně než v zimě, dbáme na výběr zdravějších jídel, více se pohybujeme. Ale kila ne a ne dolů… Přečtěte si největší letní prohřešky vůči správné stravě, zjistěte, co děláte špatně a chyby ihned napravte.

Prý se v létě dobře hubne. Dokážeme vám, že to není pravda!

Pozdě jíme

Vzpomeňte si na zimu, kdy jste s prvním šerem chvátali z práce domů, a měli tak dostatek času na přípravu večeře. V létě je ale světlo až do pozdních večerních hodin a my tak raději svůj volný čas trávíme venku. Často se pak stává, že se zapomeneme včas najíst a večeři buď úplně vypustíme, nebo ji odsuneme do pozdních večerních až nočních hodin.

Kamenem úrazu jsou i oblíbené večerní grilovačky, při kterých zkonzumujeme spoustou jídla v pozdních hodinách. Tělo si s nimi už nedokáže poradit a nestihne přijaté spotřebovat. „Pravidelná strava, vždy po třech hodinách a poslední jídlo dvě až tři hodiny před usnutím je jedním ze základních kamenů správné výživy i zdravého hubnutí,“ vysvětluje RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl.

Dopřáváme si alkohol

Ke grilování a letním oslavám patří neodmyslitelně i alkoholické drinky. Ty v sobě ovšem ukrývají mnoho kalorií, a to jak z vlastního alkoholu, tak z přidaných džusů a sirupů. Pro tělo je to velký energetický příjem navíc, který je ve večerních hodinách obzvlášť nežádoucí, protože tělo již nestihne kalorie spálit. „Kalorie přijaté v tekutinách si mnohdy ani neuvědomujeme, ale i ony jsou významnou složkou v celkovém denním součtu. Proto bychom měli zvažovat, zda si vybereme vodu ochucenou například čerstvým citronem, limetou či mátou anebo sladké limonády nebo alkoholické drinky,“ upozorňuje na častou chybu Lucie Svobodová.

Na dovolené povolíme uzdu

Velkým pokušením jsou dovolenkové dny. Lákají nás spousty jídla, které zaručeně musíme ochutnat, protože je to přece jen výjimečně … na dovolené. Navíc se nám změní zajetý denní režim – nemusíme do práce, a proto chodíme spát mnohem později a ráno déle vstáváme. Tím se nám posouvají i časy jednotlivých jídel. Nemějte ale strach! Týden dovolené a atypického režimu by na vaší postavě neměl zanechat žádné vážné následky… samozřejmě za předpokladu, že se navrátíte zpět k vašim standardním stravovacím návykům.

Uvědomili jste si, že jste se některé z uvedených chyb dopustili? Nezoufejte! „Pokud nebudete špatné kroky ve stravování podporovat a neproměníte je v pravidelnost, jedno klopýtnutí váš vysněný váhový cíl neohrozí,“ uklidňuje na závěr Lucie Svobodová.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji