Rozhovor s předním výrobcem müsli v Česku

Rady & tipy 16. 11. 2017

Mnohým z nás se v souvislosti se zdravou snídání či svačinou vybaví müsli a v souvislosti s müsli v českém prostředí zase značka Emco. A právě jí se týká rozhovor s Martinem Jahodou – novou tváří a synem zakladatele potravinové společnosti Emco.

Rozhovor s předním výrobcem müsli v Česku

Jaký výrobek z nabídky Emco je mezi českými spotřebiteli nejoblíbenější?

Jednoznačně to jsou Mysli. Tato kategorie je pro nás nejdůležitější. Z nedávného výzkumu dokonce vyplynulo, že je náš výrobek patří k nejoblíbenějším Mysli spotřebitelům v České Republice. To nás velice potěšilo, ale zároveň to pro nás znamená i velký závazek.

Jaké konkrétní příchutě müsli jsou v ČR nejprodávanější?

Čokoládová příchuť, což sledujeme u všech produktových kategorií. Chuť je pro nás vždy na prvním místě, proto jsme právě u čokoládového Mysli s novými obaly vylepšili i recepturu – nově do tohoto nejoblíbenějšího Mysli přisypáváme čoko kousky navíc. A to je ten závazek, o kterém jsem mluvil. Jakmile cítíme, že je prostor na vylepšení, jdeme do toho.

Jak společnost přistupuje k rozdílné kvalitě výrobků v rámci EU?

Emco výrobků se tento problém netýká, protože vyrábíme pro všechny trhy stejnou recepturu. Rozhodně neděláme pro západní Evropu bohatší výrobky než pro domácí trh. Když už bychom receptury rozlišovali, tak spíše obráceně.

V diskuzi na Facebooku koluje kritika, že vaše müsli je zbytečně sladké. Neuvažujete nad uvedením odlehčené varianty bez cukru?

V portfoliu ale máme i výrobky bez přidaného cukru. Jsou to naše sypané Mysli nebo řada Lehké & Křehké Mysli, u kterých jsme nedávno uvedli i novinku se superfood. Takže volba je na spotřebiteli dle jeho chuťových a nutričních preferencí. Ale jak jsem již zmínil dříve, nejoblíbenější je čokoládové křupavé mysli. Zajímavou inovací, ze které mám já osobně velkou radost, jsou naše tyčinky 100% z ovoce. Tyhle tyčky jsou chutné a šťavňaté, přitom obsahují pouze cukry z ovoce.

Prozradíte, jestli připravujete nějakou novinku mezi výrobky?

Brzy se v obchodech objeví ořechové tyčinky s proteinem a super kaše, na jejichž složením jsme si dali opravdu super záležet! Výrobky s vysokým obsahem proteinu nemusí být určené pouze pro kulturisty. Naším úkolem bude edukovat maminky, naše spotřebitelky, o významu zastoupení proteinu v denním jídelníčku.

Budou si spotřebitelé moci koupit například nějaký vánoční speciál?

Připravujeme vánoční kalendář obsahující naše výrobky a suroviny, ale k prodeji bude zřejmě jen v omezeném množství přes náš Emco Klub.

Proč jste se rozhodli nepoužívat palmový olej?

Impuls k náhradě palmového oleje přišel v roce 2012, kdy bylo rozhodnuto o stavbě naší nové továrny v Hrdlech u Litoměřic. V tomto roce také oves (základní ingredience Emco výrobků) získal díky obsahu betaglukanů oprávnění používat výživové tvrzení související s příznivým účinkem na hladinu cholesterolu v krvi. Náhradou palmového oleje jsme tak chtěli dále zapracovat na posílení zdravotních benefitů našich výrobků. Projekt náhrady palmového oleje měl v Emcu interní název „Orangutan“. Rok trvaly testy stability a trvanlivosti a od okamžiku otevření naší nové továrny v roce 2014 používáme převážně panenský řepkový olej z tuzemska, respektive jeho speciální druh.

Palmový tuk jsme nahradili řepkovým z důvodu jeho pozitivních nutričních charakteristik – především nízkého obsahu nasycených mastných kyselin.

Jaké nabízíte bezlepkové produkty, jaký je o ně zájem?

V portfoliu máme bezlepkové tyčinky (ořechové, 100% ovocné a nově proteinové). Celá naše výroba tyčinek je totiž bezlepková. Kromě toho nabízíme také dvě varianty pohankového bezlepkového mysli. O tyto výrobky je zájem trvalý, ale tento trend již zřejmě dosáhl svého vrcholu.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji