Skvělý pomocník při vaření - tabasco

Rady & tipy 20. 3. 2018

Tabasco je v kuchyni pojmem. Lze ho totiž použít na dokořenění téměř jakéhokoli jídla. Hodí se do salátů, omáček, luštěnin, na maso, míchaná vejce, ale i na zmrzlinu nebo do nápojů. Bez tabasca by se neobešel ani známý koktejl Bloody Mary. Co ještě o tabascu nevíme?

Skvělý pomocník při vaření - tabasco

Historie tabasca

První omáčku tabasco poprvé připravil Edmund McIlhenny před téměř sto padesáti lety v americké Louisianě. Nejdřív ji podával jen rodině a přátelům, ale omáčka se stala natolik oblíbenou, že Edmund založil firmu McIlhenny, která je nejznámějším a také nejstarším výrobcem tabasco omáček na světě.

Proč ho používat?

Tabasco, ač se to nemusí na první pohled zdát, je zdraví velice prospěšná omáčka. Snižuje hladinu cholesterolu, ničí tukové a nádorové buňky, zrychluje metabolismus, pomáhá trávení, zvyšuje chuť k jídlu a podporuje krevní cirkulaci. Působí preventivně proti otravě jídlem a je také základem všemožných receptů proti kocovině. Zajímavostí také je, že obsahuje 3krát více vitamínu C než pomeranče. Papriky, ze kterých je tabasco vyráběno, obsahují nulové kalorie a mají nízký obsah sodíku, proto je tabasco vhodné i při různých dietách (nízkocholesterolové, nízkosodíkové, nízkokalorické, nízkosacharidové a dalších). Navíc tabasco je koncentrované, takže ho stačí vždy jen pár kapek a vydrží vám opravdu dlouho.

Výroba

Omáčka tabasco se vyrábí pouze ze tří přísad. Rozdrcené papriky s trochou soli napřed zrají tři roky v dubových sudech, poté se k nim přidá francouzský vinný ocet a další sůl. To je vše. Nepoužívají se žádná dochucovadla ani chemické konzervanty

Tabasco omáčky se vyrábí v různých variantách, podle papriček, ze kterých byly vyrobeny. Největší klasikou je tabasco z červených paprik. Nejjemnější a nejméně pálivé je tabasco ze zelených paprik. Pálivější je tabasco chipotle, které je vyrobena ve verzi kouřem sušeného chilli. Tou nejostřejší a nejexotičtější omáčkou tabasco je habanero, které je dochucováno mangem, česnekem, papájou a cibulí.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji