Stihli jste začátek astronomického jara a domácí jarní klíčení? Pokud ne, ještě není pozdě!

Rady & tipy 18. 4. 2018

Po dlouhém zimním období si náš organizmus zaslouží být obohacen porcí vitamínů a minerálních látek, které ho pomohou ochránit před tzv. jarní únavou. Než se na trhu či zahrádce objeví čerstvá jarní zelenina, přidejte na talíř k hotovému pokrmu, do polévky, salátu či na namazaný chléb hrst křupavých klíčků a výhonků. Naklíčit je v domácím prostředí je snadné a rychlé.

Stihli jste začátek astronomického jara a domácí jarní klíčení? Pokud ne, ještě není pozdě!

 Rostlinné klíčky a výhonky jsou ideálním zdrojem vitamínů, minerálních látek, esenciálních aminokyselin a řady dalších pro tělo důležitých látek.

Proč klíčit?

Rostlinné klíčky a výhonky jsou ideálním zdrojem vitamínů minerálních látek, esenciálních aminokyselin a řady dalších pro tělo důležitých látek. Pravidelnou konzumací naklíčených semen podpoříte svou imunitu a dodáte tělu potřebné živiny.

Co klíčit?

Ke klíčení se dají použít následující druhy rostlin:

  • Obiloviny-pšenice, ječmen, žito, oves, špalda
  • Luštěniny-mungo, sója, čočka, cizrna, adzuki, hrách
  • Olejniny-dýně, sezam, len, slunečnice
  • Ostatní-pohanka, ředkev, řeřicha, ředkvička, vojtěška, quinoa, amarant, řepa

Jak klíčit?

Základem jsou zdravá a kvalitní semena, bez chemického ošetření, nejlépe v biokvalitě. Taková nyní na jaře nabízí PROBIO v mnoha variantách. Dle druhu rostliny je potřeba semínka na několik hodin namočit a teprve pak vložit v přiměřeném množství do nakličovací nádoby. Doporučujeme speciální keramické misky či třípatrové misky plastové. Jejich výhodou je perforace jednotlivých pater, takže voda může bez problémů protékat a zachycovat se v poslední spodní misce, ze které se jednoduše vylije. Velmi důležité je dodržovat pravidelné proplachování (alespoň 3x denně), abychom zabránili nežádoucímu plesnivění. Některá semena lze klíčit i jen v misce s buničitou vatou (řeřicha) či v PET lahvi (mungo).

Jak klíčky využít?

Čerstvé klíčky a výhonky již dále tepelně neupravujte, zničily by se tak hodnotné živiny. Využijte je vždy za studena například do polévky, posypte jimi chléb, vmíchejte do zeleninových salátů či jimi posypte na talíři jakýkoliv pokrm.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji