Svačina pro školáka – vyzkoušejte naše dva tipy a zpátky domů ji rozhodně nepřinese

Rady & tipy 11. 9. 2018

Jaká svačina má u vašeho školáka naději na úspěch? Mnoho rodičů postupně rezignuje a raději, než aby nacházeli nesnědené svačiny či poslouchali nejrůznější výmluvy, poslechnou přání svých dětí. Čokotyčinka ke svačině? Z pohledu dětí skvělá volba. Může to ale být i jinak. Svačina bude kvalitní a vyvážená a vaše děti ji budou milovat. Zkuste to a uvidíte!

Svačina pro školáka – vyzkoušejte naše dva tipy a zpátky domů ji rozhodně nepřinese

Foto: 123rf.com

Z čeho by se měla skládat zdravá svačina?

Podle Aleny Přídové, hlavní výživové specialistky Naturhouse by správná svačina měla být složena ze sacharidů i bílkovin a tvořit asi 10 procent až 15 procent denního příjmu, a to v závislosti na sportovní aktivitě dítěte.

„Důležité je také vždy myslet na dodržování pitného režimu, který i u dětí tvoří jeden a půl až dva litry tekutin,“ radí Alena Přídová, že nejvhodnější je čistá voda, kterou je možné ochutit citronem, mátou nebo ovocem, případně neslazený zelený nebo bílý čaj. Nevhodné jsou naopak jakékoli sladké nebo dokonce energetické nápoje.

Velkou část svačiny by měla tvořit zelenina a ovoce

Na ovoce a zeleninu bychom neměli nezapomínat, a to jak u dopoledních, tak odpoledních svačin. S ovocem je to u dětí jednodušší, protože je přirozeně sladké a to jim chutná. Horší je to se zeleninou, která se dětem zdá tak nějak „navíc“.

Tip: schovejte zeleninu do pomazánek či salátů. Vitamíny A a C, které zelenina i ovoce obsahuje, jsou totiž pro zdravý vývoj dítěte nepostradatelné.

Co nachystat do školy?

Pokud dítě svačinu odmítá, zkuste mu je zpestřit něčím netradičním. „Celozrnným pečivem s tvarohovou pomazánkou a zeleninou rozhodně nic nezkazíte,“ doporučuje Alena Přídová.

Tip: Děti to nebaví? Tak zkuste něco zajímavějšího. Třeba dejte pomazánku do menší misky, zeleninu a pečivo nakrájejte na „hranolky“, tak aby se daly namáčet do pomazánky.

Sladkou obměnou může být ovoce s jogurtem a domácí granolou, celozrnné či cuketové muffiny s ovocem, rýžové lívanečky, nejlépe domácí a nepřislazovaná ovocná přesnídávka či husté smoothie nebo ochucený tvaroh. Ani v nouzi dětem nebalte sladké čokoládové tyčinky, ochucená mléka, tučné salámy nebo hamburgery. Sice v nich tyto pokrmy vyvolají nadšení, ale budou po nich unavené a mít brzy hlad.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji