U zmrzliny sledujeme složení a rádi si připlatíme za kvalitu

Rady & tipy 14. 5. 2018

S příchodem teplého počasí začala i sezona zmrzliny. Na zákazníky čeká řada nových příchutí oblíbených značek, na své si přijdou i vyznavači zdravého životního stylu, protože i v případě zmrzlin se snaží výrobci nabízet ty s méně kaloriemi. Zároveň roste obliba sorbetů.

U zmrzliny sledujeme složení a rádi si připlatíme za kvalitu

Není nám jedno, jakou zmrzlinu kupujeme

Stejně jako v případě běžných potravin, platí i u zmrzlin, že zákazník daleko více sleduje složení a čte etikety. „Zákazník si rád připlatí za kvalitu a skvělou chuť, roste zájem o prémiové značky zmrzliny jako je např. Tesco finest, Ben and Jerry's nebo Haagen dazs,“ potvrzuje Petra Vavro, nákupčí zmrzliny společnosti Tesco.

Na nové trendy je třeba reagovat

Na měnící se trendy a chutě zákazníků se snaží reagovat výrobci i obchodníci. „Pro letošní sezonu se zaměřujeme především na multipacky, protože to je budoucnost z hlediska rodinných nákupů,“ vysvětluje Petra Vavro. Na zákazníky tak čekají nové příchutě nejoblíbenějších zmrzlin.

I v případě zmrzlin se zákazníci snaží řídit zdravým životním stylem a hlídat si kalorie. „Trendem jsou zdravé zmrzliny s méně kaloriemi, sorbety a proteinová zmrzlina,“ říká Petra Vavro. Co se příchutí týká, tak stále vedou vanilková, jahodová a čokoládová.

Preference zákazníků

Výběr a preference zákazníků se mění i v průběhu roku. Nanuky jsou převážně záležitostí letní sezony, kdy se jedná o impulsivní nákup na pokladně. Naopak v zimním období se více prodávají vaničky a rodinná balení. Při samotné výběru hraje stále podstatnou roli i akční nabídka, až následně se pak zákazník rozhoduje, jakou příchuť si zvolí. 

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji