Výzkum ukázal, že čeští zaměstnanci nejčastěji obědvají vlastní jídlo

Rady & tipy 3. 11. 2017

Podniková jídelna, restaurace, dovážková služba, blízký obchod… možností, jak v polední pauze dočerpat energii, je mnoho. Čeští zaměstnanci si ale nejčastěji nosí jídlo z domova, a tento trend se stále větší oblibou „domácího vaření“ spíše narůstá. To potvrdily i výsledky nedávného výzkumu.

Výzkum ukázal, že čeští zaměstnanci nejčastěji obědvají vlastní jídlo

Z iniciativy Evropské komise v loňském roce proběhl průzkum stravovacích návyků zaměstnanců, tedy toho, jak zejména obědváme v průběhu pracovního týdne. Výsledky ukázaly, že lidé se od preference ceny posunuli k upřednostnění chuti, roste ale počet těch, kteří si nosí jídlo z domova.

Nový trend - stravování přímo na pracovišti

„Povinnost poskytnout zaměstnancům přestávku, a to nejdéle po 6 hodinách práce, je dána ze zákona. Někdy však bývá problém najíst se za oněch zákonem stanovených 30 minut,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz. „Ne každá firma má svou jídelnu, řada zaměstnavatelů poskytuje proto příspěvek na jídlo v podobě stravenek. Ale stále častěji také podporují možnost kvalitně se najíst přímo na pracovišti, ať už jde o zajištění dovážky jídel, nebo vybavení relaxačních zón a kuchyněk tak, aby si tam lidé mohli připravit to, co si přinesou z domova nebo koupí.“

Výsledky výzkumu

Jaké jsou konkrétní výsledky ankety? Nejvíce lidí si nosí jídlo z domova (38 %). Následují ti, kteří chodí na oběd do restaurací v okolí nebo si jídlo nakupují v okolních obchodech – celkem 31 % respondentů. Z toho větší část dostává stravenky (19 % respondentů oproti 12 % bez stravenek). Početně téměř vyrovnaní (27 %) jsou ti, kterým jídlo zajišťuje zaměstnavatel, tedy mají vlastní jídelnu nebo soukromníka, který se o obědy postará. Dovážkovou službu podle ankety využívají zatím jen 4 % respondentů, ale tento segment je rozhodně na vzestupu.

„Zaznamenáváme výrazný nárůst poptávky v okrajových částech velkých měst, business parcích a průmyslových zónách, kde je nabídka gastronomických služeb slabší,“ říká Radek Finkous, Marketing Director Dámejídlo.cz. „Objednání jídla je pro tyto zákazníky zajímavou alternativou, která zpřístupní nabídku restaurací všech typů, a také jim ušetří mnoho času.“

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji