Zásady zdravého hubnutí podle genetických předpokladů

Rady & tipy 12. 1. 2018

Lidé mají sklony uchylovat se k nesmyslným dietám, jimiž si mohou přivodit závažné zdravotní komplikace. A to vše s vidinou rychlé a snadné ztráty nadbytečných kilogramů. Klíčem k úspěšné a adekvátní redukci váhy není zběsilé nakupování potravin s označením „light“ ani striktní omezování. Hledejte ho ve vašich genech. 

Zásady zdravého hubnutí podle genetických předpokladů

Základem hubnutí je pravidelnost

Rozumné hubnutí s ohledem na zdraví člověka obecně provází několik základních principů. Jedním z nejdůležitějších pilířů je pravidelnost. To znamená konzumaci menších porcí několikrát denně. Zdravé hubnutí se rovněž vyznačuje přísným dodržováním pitného režimu, který by měl zahrnovat hlavně dostatek čisté neperlivé vody. Voda je důležitá, protože pomáhá tělu zbavovat se odpadních látek. Základem dietního programu je také vysoký příjem živin a antioxidantů, pomocí nichž organismus pomáháte při obnově a regeneraci buněk. Tím se celkově zlepšuje vitalita a doplňuje energie. Strava sama o sobě však v případě, že chcete dosáhnout trvale uspokojivé váhy, nestačí. Je potřeba ji kombinovat s vhodnou pohybovou aktivitou.

Přemýšlejte jaké živiny kdy jíte

Při zdravé redukční dietě je rovněž důležité samotné rozložení živin v průběhu dne. Sacharidy by měly být součástí kvalitní vydatné snídaně, později během dne směrem k večeru by se jejich příjem měl postupně snižovat. První jídlo dne si dopřejte do půl hodiny po probuzení. Rozhodně ho nevynechávejte, je zásadní pro nastartování metabolismu. Ten se díky tomu zrychluje a pracuje efektivněji. Poslední denní jídlo by mělo být naopak bohaté na bílkoviny, vhodné je nahradit přílohy zeleninou. Pokud má být snižování hmotnosti opravdu účinné, je třeba omezit pití alkoholu. Tyto „prázdné“ kalorie pro tělo nepředstavují žádné doplnění energie a jsou zbytečné.

Revoluční novinka – hubnutí v souladu s geny

Obecné zásady zdravého hubnutí jsou sice pravdivé, nicméně hubnoucí plán je třeba přizpůsobit každému na míru. Lidské tělo představuje komplexní a složitý aparát. Co člověk, to jiné tělo, jiné potřeby a fungování. Na to, jak naše tělo funguje a reaguje, má značný podíl genetická výbava. Lékařská věda už natolik pokročila, že je možné detailně zjistit, jak je náš organismus schopen zpracovávat tuky, sacharidy a bílkoviny, nakolik genetický kód ovlivňuje stravovací zvyklosti a nešvary, jaký podíl má na vnímání určitých potravin a proč máme pro některé z nich vysloveně slabost. Zjištění těchto faktorů je klíčové pro stanovení vhodného postupu při hubnutí a doporučování tělesné zátěže.

Hubnout trvale a zdravě v souladu s geny pomáhá u nás komplexní program změny životního stylu podle DNA s názvem ValensFit, jehož garantem jsou skuteční odborníci na slovo vzatí. Vedoucím lékařem, pod jehož dozorem se vše odehrává, je známá česká dietoložka MUDr. Václava Kunová. Je autorkou mnoha knih o zdravé výživě a rozumném hubnutí a zároveň členkou Obezitologické společnosti. Pro maximální výsledek jsou v průběhu programu klientům k dispozici i nutriční terapeutka a pohybový kouč. „I na první pohled rozumná dieta nemusí být vhodná pro všechny. Genotyp ovlivňuje nejen naši hmotnost, ale i chování a vztah k jídlu, zažité návyky i zlozvyky. Pokud se s ním dostatečně dobře seznámíme, je možné efektivně zacílit naše snahy,“ přibližuje princip genetického rozboru Gustavo Vizcardo, zakladatel společnosti ValensGen.

A jak zmíněný program probíhá? 

Vstupní test spočívá v odebrání vzorku slin, jež se následně podrobí rozboru ve Spojených státech. Zjištěné informace se vyhodnotí a na základě nich odborníci stanoví nejen individualizovaný jídelníček, ale i doporučení ohledně vhodné pohybové zátěže a dalších faktorů životního stylu. Samozřejmou součástí jsou i konzultace. Daný člověk se v průběhu nich naučí, jak získané informace uvést do praxe a jak z jejich znalosti těžit ve prospěch vlastního zdraví.

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji