Zvítězte nad diabetem hormonální terapií

Rady & tipy 28. 4. 2017

Hormonální jógová terapie má popsatelný léčivý vliv na mnohé choroby. Například i na diabetes. Dlouhodobě zlepšuje metabolismus cukru a inzulinovou rezistenci, reaktivuje činnost slinivky a jater, upravuje hodnoty cholesterolu a krevního tlaku, umožňuje snížit spotřebu léků, celkově posiluje organismus a výrazně zlepšuje kvalitu života diabetika. Odbourává totiž stres a pomáhá předcházet rozvoji chronických komplikací v souvislosti s onemocněním. 

Zvítězte nad diabetem hormonální terapií

„Hormonální jógová terapie je vhodná pro lidi s diabetem v rodině, jako prevence rozvoje onemocnění a lze ji doporučit i lidem s pre-diabetem pro zlepšení stavu,“ říká terapeutka a lektorka hormonální jógové terapie Jana Černotová a dodává: „Pochopitelně, metoda nenahrazuje léčbu, ale pomáhá onemocnění lépe zvládat a nabízí možnost, jak mít svůj metabolismus pod kontrolou.“ A přestože nemáte sklon k cukrovce, budou i pro vás tyto praktiky prospěšné, neboť výborně stimulují metabolismus.

„Svojí podstatou a technikami nabízí hormonální jógová terapie (HJT) ucelený program, kterým pomáhá předcházet rozvoji chronických komplikací spojených s diabetem nebo je zmírňuje a navíc působí detoxikačně a zbavuje tělo akumulovaných nečistot,“ říká terapeutka a potvrzuje to i šedesátidevítiletý Luboš: „Po dvaceti letech na inzulinu mám konečně zase radost ze života. Cvičím 3x denně, nejméně hodinu po jídle. Jím absolutně všechno, pochopitelně střídmě, ale cukr je normální a nemusím být svázaný dietou a omezováním. Můj půlroční cukr je 5,5 mmol/ litr.“

Silné účinky terapeutické jógy

Během cvičení HJT se setkávají a prolínají dynamicky prováděné jógové pozice (ásány), dechové techniky, energetické techniky starého Tibetu, speciální očistné jógové techniky a také relaxační a antistresová cvičení.

Dynamické provádění ásán zajišťuje masáž vnitřních orgánů a žláz s vnitřní sekrecí, jak popisuje Černotová: „U diabetiků podporujeme správnou funkci slinivky a jater. Masáží ovlivňujeme všechny orgány v dutině břišní, a tak ovlivňujeme i dobrou funkci trávicího traktu a látkové výměny. Pozicí, kterou protahujeme trup dozadu, otevíráme hrudník a tím podporujeme prokrvení a současně uvolňujeme trávicí orgány. To vede k úpravě činnosti slinivky. Stimulací ledvin přispíváme zase ke snížení ukládání škodlivých látek v tkáních.“ Touto očistou ovlivňujete také svůj emoční stav, zmírňujete vztek a působíte proti stresu. Pozice předklonové vedou ke stabilizaci krevního cukru a zklidňují mysl. Úklonové pozice zase pročišťují hlavní cévy lymfatického systému těla.

Zkušenosti má i pětapadesátiletá Jana: „Docela se mi daří cvičit ráno před odchodem do práce. Mám ze cvičení pěkný pocit. Zhubla jsem přes břicho několik cm. Moje cukrovka se zlepšila, mám asi o 3 jednotky méně inzulínu. Jinak se cítím, že cvičení působí i na další hormonální funkce.“

„Nemohu opomenout zmínit důležité torzní, protáčivé pozice, neboť pozitivně ovlivňují oblast solar plexu a intenzivně podporují produkci inzulinu. Solar plex velmi silně reaguje na naše psychické rány a emoce. Úzkostní lidé tak mají toto místo přeplněné stresem,“ říká Černotová. Je tedy zřejmé, že stav této oblasti ovlivňuje harmonii celého těla. Obrácené pozice a jejich varianty stimulují žlázovou aktivitu slinivky břišní, mají výborný vliv na celý metabolismus a svým působením ovlivní několik žláz s vnitřní sekrecí najednou. Kromě pohlavních žláz stimulují též štítnou žlázu, která řídí rychlost metabolismu,“ přibližuje Jana Černotová.

Jednoduše na diabetickou nohu

Cvičení a s ním související svalová činnost řízeného pohybu aktivuje, uvolňuje a spotřebovává energii, což způsobí snížení a stabilizaci hladiny krevního cukru. „Vlastní protahování a procvičení všech segmentů těla pomáhá odstraňovat usazeniny odpadních látek metabolismu z kloubů, zlepšuje se celkové prokrvení organismu včetně končetin, které jsou z hlediska chronických komplikací – diabetická noha - citlivým místem. Cvičením zlepšujete kondici, protáhnete zkrácené svaly, posílíte ochabující partie a zvýšíte flexibilitu páteře, která je důležitá pro správné fungování vnitřních orgánů,“ říká Jana Černotová.

Dechové techniky nejen, že přispívají ke stimulaci žláz hormonálního systému, ale představují také významný nástroj pro aktivaci naší energie. Díky nim zlepšíte okysličení organismu, snížíte jeho překyselení, povzbudíte buněčné dýchání, což se projeví pocitem tepla v celém těle. Podpoříte krevní oběh a pročistíte mozek. Vyčistíte plíce, zlepšíte jejich vitální kapacitu a tím i svůj výkon. Podpoříte pohyblivost a pružnost bránice a posílíte svaly břišní stěny. Váš organismus zažije příval energie a zklidníte i mysl.

Stres a cukrovka mají mnoho společného

Energetická složka cvičení, tibetská technika cirkulace energie, zajišťuje revitalizaci a regeneraci žláz s vnitřní sekrecí. Je určena k usměrňování a vedení energie k žlázám, které chceme aktivovat, v našem případě primárně slinivka a játra, štítnou žlázu a hypofýzu nevyjímaje. Tyto techniky představují základ pro regeneraci a omlazení organismu.

  • Očistné techniky podporují látkovou výměnu, posilují imunitní systém i břišní svaly, masírují střeva a orgány v podbřišku a upravují krevní tlak. Navíc, jejich praktikováním rozproudíte energii. A vězte, že s energií je to jako s vodou. Voda, která neproudí, se znečišťuje. Souvislost mezi stresem a cukrovkou byla v provedených vědeckých studiích statisticky významná, stres tedy je jedním z důležitých faktorů, které přispívají k rozvoji onemocnění cukrovkou, a také nejvíce ztěžuje kompenzaci diabetu. Proto sestava HJT obsahuje i antistresová cvičení a relaxační techniky.

„HJT využívá mocné a účinné starobylé techniky, které si žádají správné provedení a výklad zkušeného, profesionálního lektora,“ varuje Jana Černotová a uzavírá: „Rozhodnete-li se kurz HJT navštívit, vyhýbejte se neautorizovaným kurzům. Vybírejte si lektorku certifikovanou Dinah Rodriguez.“

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji