7 tipů, jak zkvalitnit svůj život a být konečně šťastný

Téma 2. 7. 2017

Cítíte se nenaplnění, bez elánu a životní energie? Ačkoli máte na první pohled všechno, ve skrytu duše vám přeci jen něco chybí nebo naopak přebývá? Ztratili jste chuť do života a snahu učit se čemukoli novému? Překážky překonáváte pouze stěží a už dopředu se děsíte nových výzev? 

7 tipů, jak zkvalitnit svůj život a být konečně šťastný

Pokud jste alespoň na jednu z výše uvedených otázek odpověděli kladně, pak jsou následující řádky určeny právě vám! Máme pro vás totiž 7 osvědčených rad a tipů, jak znovu najít ztracenou chuť do života a být konečně naplno šťastní.

Tip č. 1: Zklamání vás posouvá vpřed

Ať už jste přišli o životního partnera vysněnou práci nebo se vám do cesty postavila jakákoli jiná překážka, smutku se pravděpodobně nevyhnete. Jakmile ale ztráta přebolí, začněte se na ni dívat jako na výzvu a cennou životní zkušenost.

Možná, že jste byli v práci nedocenění, dlouhá pracovní doba vám ukrajovala radost a štěstí z rodinného života a partner třeba nebyl takovým, jakým se na povrch zdál. Z každého – byť i sebevětšího zklamání se poučte a berte jej jako výzvu a příležitost začít někde jinak, s někým jiným a lépe!

Tip č. 2: Pohyb jako součástí všedního dne

Že nemáte čas na posilovnu, běhání nebo jinou sportovní aktivitu? Kdo chce, čas si udělá. Vše ostatní jsou jenom výmluvy. Neříkáme, že máte dřít hodiny v posilovně a utratit za roční permanentku majlant. Půl hodinka cvičení doma před televizí nebo videi z internetu ještě nikoho nezabila.

Pokud na cvičení nemáte chuť ani náladu, vyměňte jej za dlouhou procházku. Zhruba po 40 minut rychlejší chůze se do vašeho těla začnou vyplavovat hormony štěstí – endorfiny a zároveň začnou mizet kalorie a s nimi související nevzhledné špíčky.

Tip č. 3: Mějte se rádi

A to i přes nedostatky, které na sobě spatřujete. Větší bříško zamaskujete novou vypasovanou sukní, s celulitidou se můžete rozloučit jednou pro vždy za předpokladu, že přehodnotíte svůj jídelníček, zařadíte do denního harmonogramu dostatek pohybu a nebudete zapomínat na pitný režim.

S jemnými a lámajícími vlasy bez života vám pomůže profesionální kadeřník a pihy, které na sobě nemůžete vystát, zamaskujete vhodným krycím make-upem. Před zrcadlem se zároveň nesnažte zaměřovat na nedostatky, ale na to, co je na vás jiné a krásné. Jakmile se naučíte přijímat sama sebe, bude vás zbožňovat také okolí.

Tip č. 4: Změňte stravovací návyky

Že nemáte během dne čas na teplé jídlo, které večer doháníte posledním otevřeným fast foodem? Co takhle to zkusit jinak? Sladké dobroty vyměňte za sezónní ovoce, obědy nebo večere z fast foodu za krabičky připravené den předem doma. Možná se budete divit, ale i jídlo dokáže ovlivnit naši náladu a celkové rozpoložení.

Třeba takové banány jsou doslova přírodním antidepresivem. Obsahují totiž značnou zásobu hořčíku a draslíku, který má na naši psychiku i imunitu blahé účinky. Velmi podobně fungují i borůvky a potraviny s vysokým obsahem kyseliny listové. Jaké další potraviny zlepší vaše rozpoložení?

●Tuňák

●Losos

●Rajčata

●Kapusta

●Kakao a čokoláda

Chcete-li podpořit činnost mozku, pak zařaďte do jídelníčku dostatek ořechů. Vhodné jsou třeba mandle, vlašské ořechy, ořechy kešu, para nebo nesolené pistácie. Jen pozor na obsah tuku. Ačkoli obsahují kvalitní omega 3 nenasycené mastné kyseliny, denně jich doporučujeme zkonzumovat maximálně jednu hrst.

Tip č. 5: Smějte se a dělejte radost

Důvodů, proč svou tvář vyšperkovat úsměvem najdete během dne jistě nespočet. Tak směle do toho! Povytáhněte koutky, vyceňte zuby a zasmějte se na celé kolo. Uvidíte, že svou dobrou náladou nakazíte kolegy v práci nebo ostatní členy domácnosti.

Navíc si upřímným smíchem prodloužíte život o několik dlouhých měsíců. Abyste zlepšili náladu i lidem ve vašem okolí, dělejte jim radost nejen smíchem, ale třeba i maličkostmi. Doneste jim čerstvou kávu, denní tisk nebo je pozvěte na oběd a proberte témata, na které v práci není čas.

Tip č. 6. Zbavte se koulí u nohy

Takovou koulí může být partner parazitující na vaší dobrosrdečnosti nebo nějaký závazek z minula. Pokud se potýkáte s druhou zmíněnou možností, pak finanční závazky co nejrychleji vyrovnejte.

Pokud jste si vzali v minulosti půjčku, která vám už nyní nepřipadá tak výhodná jako na začátku, pak ji konsolidujte nebo refinancujte, čímž si ušetříte nervy, ale i peníze. Jestliže vás trápí bezútěšná finanční situace a nedostatek peněz, může být vhodnou alternativou bankovní či nebankovní půjčka. Abyste získali tu nejlevnější bankovní půjčku nebo půjčku u nebankovního poskytovatele, držte se následujících rad:

●Nenechte se nalákat levnými marketingovými triky

●Veškeré nabídky půjček mezi sebou důkladně porovnejte

●Zhodnoťte výši úroku, ale především hodnotu RPSN

●Dopředu si spočítejte, zda splátka půjčky negativně neovlivní vaši životní úroveň

●Půjčujte si pouze na nezbytné věci, z nichž máte dlouhodobý užitek

●Dodržujte termíny splatnosti půjčky a případné komplikace ihned řešte

Tip č. 7: Mějte dlouhodobé plány a cíle

Začněte den tím, že si vytvoříte plán, jehož dodržování budete během dne průběžně kontrolovat. Začněte těmi nejtěžšími úkoly a postupně postupujte k těm méně náročným. Dávejte si denní, týdenní, měsíční nebo roční cíle a za jejich naplnění se odpovídajícím způsobem odměňte.

Naplánujte letní dovolenou a každý měsíc si na ni odložte odpovídající množství finančních prostředků. Zkrátka a jednoduše si nalinkujte život podle toho, jak ho chcete žít. Samozřejmě si ale nechte „volná okna“, která budou patřit nečekaným událostem a nezapomenutelným dobrodružstvím. 

Autor: Redakce Můžeme jíst zdravěji

Partneři Můžeme jíst zdravěji